FANDOM

stopień trudności - 3

Składniki

na ciasto:

  • 240 g mąki
  • 150 g Kasi
  • 1 jajko
  • 80 g cukru
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
  • szczypta soli
  • starta skórka z 1 pomarańczy

na masę serową:

  • 750 g twarogu
  • 3 jajka
  • szczypta soli
  • pół szklanki mleka
  • 200 g cukru
  • 2 opakowania budyniu waniliowego
  • miaższ i sok z 3 pomarańczy
  • 50 g posiekanych orzechów włoskich

Wykonanie

Najpierw z podanych składników zagnieść ciasto. Następnie wykleić nim dno i brzegi natłuszczonej tortownicy (26 cm). W kilku miejscach ponakłuwać ciasto widelcem, po czym włożyć tortownicę na 30 min. do lodówki.

W tym czasie wyfiletować pomarańcze. Robimy to w ten sposób, iż z dwóch końców pomarańczy odcinamy plastry, następnie zcinamy skórkę i biały miąższ z góry na dół. Potem trzymając pomarańczę w dłoni (najlepiej nad jakaś miską, bowiem sok będzie nam potrzebny) wycinamy nożem cząstki miąższu pomarańczowego. Na koniec wyciskamy sok z pozostałości. Z trzech pomarańczy nazbiera nam się około pół szklanki soku. I tyle jest nam potrzebne.

Teraz należy przyrządzić masę serową: Oddzielić białka od żółtek. Białka ubić ze szczyptą soli na sztywną pianę. W osobnej misce zmiksować twaróg z żółtkami i cukrem. Następnie dodać mleko i proszek budyniowy. Potem sok z pomarańczy. Na końcu w masę serową delikatnie wmieszać pianę z białek. Dodać pomarańczowy miąższ i orzechy.

Masę serową wlać do formy na ciasto.

Sernik piec w temp. 180°C ok. godziny. W połowie pieczenia ciasto już dość zbrązowieje, dlatego by nam się nie przypaliło, przykryć je papierem pergaminowym. Po upieczeniu nie wyciągać od razu z piekarnika, tylko przy uchylonych drzwiczkach, pozostawić ciasto jeszcze jakieś pół godziny w środku, by nieco ostygło.