FANDOM

Stopień trudności - 3

Biszkopt

5 jajek 5 żółtek 1 ½ szklanki cukru 1 ½ szklanki mąki pszennej 1 ½ łyżeczki proszku do pieczenia

Kokosowo-migdałowa wkładka

5 białek 1 szklanka cukru 10 dag wiórek kokosowych 10 dag płatków migdałowych

Kakaowa masa śmietankowa

2 mleczne czekolady 1 gorzka czekolada ¼ szklanki mleka ½ litra śmietany 36%

Masa śmietankowa

3 białe czekolady ¼ szklanki mleka ½ litra śmietany 36%

Ponadto

rum dżem brzoskwiniowy (ok. 30 dag) serduszka dekoracyjne

Białka ubić ze szczyptą soli, dodać cukier i nadal ubijać. Dodać żółtka i jeszcze ubijać. Następnie dodać mąkę pszenną wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Delikatnie wymieszać. Ciasto wylać do wysmarowanej tłuszczem i wysypanej bułką tartą dużej tortownicy (o średnicy 26-28 cm). Piec około 25 minut w temperaturze 170 °C. Ostudzić i podzielić na dwie części.

Białka ubić ze szczyptą soli na sztywną masę, dodać cukier i dalej ubijać. Następnie wsypać wiórki kokosowe i płatki migdałowe. Delikatnie wymieszać i wylać do wyłożonej folią aluminiową dużej tortownicy (o średnicy 26-28 cm). Piec około 20 minut w temperaturze 170 °C i ostudzić.

Jedną część biszkoptu nasączyć rumem i posmarować dżemem brzoskwiniowym. Mleczną i gorzką czekoladę połamać na kawałki i zalać gorącym mlekiem. Dokładnie wymieszać i ostudzić. Schłodzoną śmietanę ubić na sztywną masę, dodać ostudzoną czekoladę i delikatnie wymieszać. Około 2/3 kakaowej masy śmietankowej wyłożyć na biszkopt posmarowany dżemem brzoskwiniowym. Na masę położyć kokosowo-migdałową wkładkę i tort włożyć do lodówki.

Białą czekoladę połamać na kawałki i zalać gorącym mlekiem. Dokładnie wymieszać i ostudzić. Schłodzoną śmietanę ubić na sztywną masę, dodać ostudzoną czekoladę i delikatnie wymieszać. Około 2/3 masy śmietankowej wyłożyć na kokosowo-migdałową wkładkę. Drugą część biszkoptu posmarować pozostałym dżemem brzoskwiniowym i położyć na masę śmietankową (biszkopt obrócić tak, żeby dżem był na masie śmietankowej). Następnie biszkopt nasączyć rumem i wyłożyć na niego około 2/3 masy śmietankowej. Tort włożyć do lodówki na około 10 minut. Pozostałymi masami śmietankowymi, posmarować boki i wierzch tortu. Tort udekorować czekoladowymi serduszkami i włożyć do lodówki na około 12 godzin.