FANDOM

stopień trudności - 2

SkładnikiEdytuj

BISZKOPT: 3 jajaka 1/2 szklanki cukru pudru 1/2 szklanki mąki tortowej 2 łyżki ciemnego kakao 3 łyżki wody gazowanej 1 łyżeczka proszku do pieczenia KREM: 100 g Kasia 1/2 szklanki cukru pudru 1/2 litra ajerkoniaku 1/2 litra śmietany 30 lub 36% 2 śmiatan-fixy 8 łyżeczek żelatyny DODATKOWO: ziarenka MOCCA do dagracji (Dr.Oetker) 2 opakowania rurek w czekoladzie ORAZ: tortownica 26 cm

Jak zrobić?BISZKOPT: Oddzielić żółtka od białek. Białka ubić na sztywną pianę ze szczyptą soli. Następnie dodać żółtka i cukier, nadal miksując do uzyskania puszystej piany i rozpuszczenia cukru. Dodać wodę i dobrze wymieszać. Przesiać mąkę z kakao i proszkiem do pieczenia. Dodawać stopniowo do piany bardzo delikatnie mieszając. Przelać do wysmarowanej tłuszczem tortownicy o średnicy 26 cm. Piec w temp.p. 200 st. 20 min.

Na wystudzone ciasto wyłożyć wzdłuż brzegu rurki, raz czekoladą do góry, raz na dół. Ja miałam dwa rodzaje rurek: jedno opakowanie w mlecznej czekoladzie drugie w deserowej i wykładałam rurki naprzemiennie.

KREM: Miękkie Kasia zmiksować i na najwyższych obrotach miksera dodawać stopniowo 350 ml ajerkoniaku. Śmietanę ubić z cukrem pudrem i śmietan-fiksami. Dodawać do masy maślano-ajerkoniakowej i wymieszać. 6 łyżeczek żelatyny zalać niewielką ilością zimnej wody, żeby napęczniała, a następnie rozpuścić w niewielkiej ilości wrzątku. Żelatynę trzeba bardzo dokładnie wymieszać bo inaczej zostaną nieładnie wyglądające kropki, które w dodatku niesympatycznie "plączą się" po języku. To żmudna praca i dłuuuugie mieszanie ale ja zatrudniam do tego męża jak akurat jest pod ręką :) Miksując krem dodawać żelatynę. Krem wylać na ciasto i wstawić do lodówki aby stężał.

Pozostałe 2 łyżeczki żelatyny przygotować tak samo jak powyżej i zmiksować z pozostałymi 150 ml. ajerkoniaku.Wylać na wierzch ciasta, udekorować jak kto chce i ponownie wstawić całość do lodówki.

Tortownica nie może być większa niż średnica 26 cm bo na taką starczają 2 opakowania rurek. Do mniejszej z kolei nie mieści się cały krem. Rurki do nabycia w sieci sklepów Lidl.