FANDOM

stopień trudności: 3

6 jajek
1 szklanka cukru
½ szklanki mąki pszennej
1 kisiel truskawkowy
1 łyżeczka proszku do pieczenia

½ litra śmietany 30%
2 łyżki cukru pudru
2 opakowania śmietan-fix
aromat śmietankowy

galaretka agrestowa
galaretka pomarańczowa galaretka truskawkowa

Sposób wykonania

Białka ubić, dodać cukier i nadal ubijać. Dodać żółtka i jeszcze ubijać. Następnie dodać mąkę pszenną wymieszaną z kisielem truskawkowym i proszkiem do pieczenia. Delikatnie wymieszać. Ciasto wylać do wysmarowanej tłuszczem dużej tortownicy (o średnicy 26-28 cm). Piec około 25 minut w temperaturze 180 °C. Ostudzić i podzielić na dwie części.

Galaretkę agrestową rozpuścić w 200 ml gorącej wody. Dokładnie wymieszać i zostawić do ostudzenia. Następnie pokroić w kostkę. Galaretkę pomarańczową rozpuścić w 400 ml gorącej wody, wymieszać i zostawić do ostudzenia. Galaretkę truskawkową rozpuścić w 400 ml gorącej wody, wymieszać i zostawić do ostudzenia.

Jedną część biszkoptu włożyć do tortownicy, na biszkopt wyłożyć połowę pokrojonej w kostkę galaretki agrestowej. 250 ml śmietany ubić z 1 łyżką [http:// cukru] pudru, 1 śmietan-fix'em i aromatem śmietankowy. Masę śmietankową wyłożyć na kostki galaretki. Włożyć do lodówki na około 5 minut. Następnie tężejącą pomarańczową galaretkę wylać na masę śmietanową i tortownicę włożyć do lodówki na około 10 minut. Na pomarańczową galaretkę wyłożyć drugą część biszkoptu i lekko docisnąć. Na biszkopt wyłożyć resztę pokrojonej w kostkę galaretki agrestowej. Pozostałe 250 ml śmietany ubić z 1 łyżką cukru pudru, 1 śmietan-fix\\\"em i aromatem śmietankowy. Masę śmietankową wyłożyć na kostki galaretki. Włożyć do lodówki na około 5 minut. Następnie tężejącą truskawkową galaretkę wylać na masę śmietanową. Całość włożyć do lodówki na około 24 godziny.