FANDOM

Składniki:Biszkopt:
5 jajek
1 szklanka cukru
1 szklanka mąki pszennej
1 łyżeczka proszku dopieczenia
1 łyżka miodu Orzechowa wkładka:
25 dag orzechów włoskich
1 łyżka mąki pszennej
5 białek
1 szklanka cukru
1 łyżka miodu Masa kawowa z nutką miodu:
1 litr mleka
4 łyżki kawy rozpuszczalnej
2 łyżki mąki ziemniaczanej
4 łyżki mąki pszennej
5 żółtek
40 dag masła
1 łyżka miodu
2 łyżki rumu Poncz:
1/3 szklanki przegotowanej zimnej wody
1 łyżka rumu Ponadto:
ok. 10 dag okrągłych biszkoptów Do dekoracji:
kawa rozpuszczalna
białe cukierki dekoracyjne
kakaowe kwiatki z opłatka

Sposób wykonania:

Białka ubić ze szczyptą soli, dodać cukier i nadal ubijać. Dodać żółtka i jeszcze ubijać. Następnie dodać mąkę pszenną wymieszaną z proszkiem do pieczenia i miód. Delikatnie wymieszać. Ciasto wylać do wyłożonej papierem do pieczenia dużej tortownicy (o średnicy 26-28 cm). Piecokoło 25 minut w temperaturze 170-180 °C. Ostudzić.

Orzechy włoskie pokroić, dodać do nich mąkę pszenną i wymieszać. Białka ubić na sztywną masę, dodać cukier i dalej ubijać. Na koniec dodać orzechy włoskie i miód. Całość dokładnie wymieszać i przełożyć do wyłożonej papierem do pieczenia dużej tortownicy (o średnicy 26-28 cm). Piec około 20 minut w temperaturze 170-180 °C. Ostudzić.

W jednej szklance mleka rozmieszać mąkę ziemniaczaną, mąkę pszenną i żółtka. Pozostałe mleko zagotować. Wsypać do niego kawę rozpuszczalną i wymieszać. Następnie wlać rozmieszane mąki z żółtkami. Ugotować kawowy budyń i ostudzić. Miękkie masło utrzeć na puszystą masę, dalej ucierając dodawać budyń kawowy, a na koniec dodać miód i rum. Masę kawową podzielić na trzy części.

Biszkopt nasączyć ponczem (do wody wlać rum i wymieszać) i wyłożyć na niego 1/3 część masy kawowej. Na masie rozłożyć nasączone ponczem biszkopty. Następnie wyłożyć 1/3 część masy, a na nią orzechową wkładkę. Wierzch i boki tortu posmarować pozostałym kremem. Tort udekorować dowolnie kawą rozpuszczalną, białymi cukierkami i kakaowymi kwiatkami. Włożyć do lodówki na około 24 godziny.